Nytt företagsnamn

onsdag - 02 juni 2021

Nytt företagsnamn

MICRODYN-NADIR blir MANN+HUMMEL Water & Fluid Solutions

Wiesbaden, Tyskland, 2 juni 2021 - MICRODYN-NADIR, ett MANN+HUMMEL-företag, har meddelat ett nytt namn för sitt affärssegment: MANN+HUMMEL Water & Fluid Solutions. Sedan 2015 är den globalt verksamma membrantillverkaren en del av MANN+HUMMELs affärsenhet Life Sciences & Environment (LS&E) och tillverkar produkter och lösningar för vatten-, avlopps- och processmembran.

På MANN+HUMMEL pratar vi om One Team, One Goal, One Voice. Genom att byta namn på MICRODYN-NADIR omsätts dessa ord i handling samtidigt som vi förenklar och stärker vårt globala varumärke. Det är en del av MANN+HUMMEL:s övergripande vision om ledarskap inom filtrering, säger Fua Nipah, VD och General Manager LS&E på MANN+HUMMEL.

Tillsammans med ett nytt namn tillkännagav det förnyade segmentet Water & Fluid Solutions en ny vision: Att lösa världens utmaningar inom vatten- och vätskebehandling så att vi tillsammans kan skapa en säker, hållbar och hälsosam planet.

Genom namnbyten, omprofilering och förvärv förblir kärnan i vårt företag - våra relationer med partners, klienter och kunder - densamma. Vi tror att vår nya vision och våra närmare band till MANN+HUMMEL kommer att göra det möjligt för oss att förstärka detta fokus. Jag ser fram emot att gå vidare som det återupplivade MANN+HUMMEL Water & Fluid Solutions, säger Jeff Sanchez, vice vd för Water & Fluid Solutions.

Det nya namnet innefattar nya e-postadresser från MANN+HUMMEL för alla anställda. Dessutom kommer alla dokument och kommunikationsmaterial att uppdateras med den nya logotypen. Befintliga certifikat, kontrakt, manualer/handledningar, datablad, dokument om överensstämmelse och andra dokument förblir giltiga. Dessutom kommer produktnamnen MICRODYN, TRISEP och OLTREMARE inte att ändras.

Besök www.microdyn-nadir.com för att få mer information.

Hannah Parsley
Global Marketing Communications Manager, Water & Fluid Solutions