Ny vice ordförande

onsdag - 02 juni 2021

Ny vice ordförande

Jeff Sanchez blir VP för MANN+HUMMEL Water & Fluid Solutions

Wiesbaden, Tyskland, 2 juni 2021 - MANN+HUMMEL Water & Fluid Solutions (tidigare MICRODYN-NADIR) tillkännagav idag Jeff Sanchez som ny vice VD för gruppen. Den globala membrantillverkaren har varit en del av MANN+HUMMEL sedan 2015. I sin nya roll ersätter Sanchez Marco Nava, som varit vice vd sedan april 2020.

Sanchez är en prisbelönt global ledare inom marknadsföring, försäljning, produkthantering och verksamhet med erfarenhet av att leda företag på den internationella vattenmarknaden. Nyligen var han General Manager, Treatment, EMEIA på Xylem.

Sanchez kommer att styra det nyligen ombildade företaget på vägen mot tillväxt och innovation enligt den nya visionen för MANN+HUMMEL Water & Fluid Solutions: Att lösa världens utmaningar inom vatten- och vätskebehandling så att vi tillsammans kan skapa en säker, hållbar och hälsosam planet.

Vi är glada att välkomna Jeff Sanchez till teamet med sin mångåriga erfarenhet av den globala vattenmarknaden. Hans betydande prestationer med att leverera konsekvent lönsam tillväxt och bygga upp högpresterande internationella team kommer att ge ett enormt värde till vår organisation, säger Fua Nipah, President och General Manager Life Sciences & Environment på MANN+HUMMEL.

Utöver sin tidigare roll hos MANN+HUMMEL är Nava VD för flera specialföretag och har beslutat att fokusera på dessa verksamheter framöver. Från och med juni 2021 kommer Nava att övergå till att stödja MANN+HUMMEL Life Sciences & Environment-teamet med sin värdefulla expertis inom specialprojekt.

Vi tackar Marco Nava för hans hängivenhet och engagemang. Han har tillfört ett stort värde med sin decennier långa erfarenhet och sitt stora nätverk inom membranbranschen. Vi beklagar hans avgång men är glada över att kunna fortsätta dra nytta av hans expertis i framtiden, säger Fua Nipah.

Besök www.microdyn-nadir.com för att få mer information.

Hannah Parsley
Global Marketing Communications Manager, Water & Fluid Solutions