MANN+HUMMEL samarbetar med CHBA

fredag - 30 mars 2018

Shanghai den 30 mars 2018 - Den globala filtreringsexperten MANN+HUMMEL håller idag en signeringsceremoni med China Industry Technology Innovation Strategic Alliance for Healthy Building (“CHBA”) vilket markerar det officiella samarbetet med CHBA och lanseringen av filtreringslösningen för inomhusluft OurAir i Asien.

Som en aktiv förespråkare för ”Healthy China 2030”-strategin grundades CHBA tillsammans med China Academy of Building Research och 22 andra relevanta organisationer för att underlätta samtalet mellan regeringar och alliansmedlemmar. Med hjälp av CHBA kommer MANN+HUMMEL att kunna stärka sitt samarbete med regeringar och andra medlemmar för att utöka sin närvaro inom inomhusluftfiltrering.

”Genom att utveckla gröna byggnader försöker vi tillgodose människors efterfrågan på en hälsosammare livsmiljö vilket kommer utgöra en utmaning för Kinas byggnadsindustri framöver. Vi välkomnar företag som MANN+HUMMEL att samarbeta med oss och med deras stöd tror vi att byggnadsindustrin i Kina kommer kunna vara en hälsosammare verksamhet i framtiden. Tillsammans med MANN+HUMMEL kommer vi aktivt delta i ”Healthy China 2030”-strategin och påskynda teknisk innovation för att säkerställa de kinesiska medborgarnas välbefinnande”, säger Meng Chong, generalsekreterare för CHBA och chef för CSUS Green Building Research Center.

Jason Tang, vice verkställande direktör för MANN+HUMMEL Intelligent Air Solutions i Asien, säger: ”I takt med att människors levnadsstandarder förbättras får inomhusluftkvalitet allt mer uppmärksamhet. Högkvalitativ inomhusluft ökar människors produktivitet och trivsel på jobbet. Vi har den stora äran att samarbeta CBHA. Vi är den enda filtreringsexperten och det enda multinationella företaget inom CBHA som fokuserar på att förbättra luftkvaliteten inomhus och tillhandahåller luftfiltreringslösningar såsom OurAir till förvaltare av kommersiella byggnader och andra inomhusmiljöer. I framtiden kommer vi att samarbeta med CBHA för att hjälpa människor att förstå, förbättra och hantera inomhusluftkvalitet och därmed bidra till utvecklingen av en hälsosam byggnadsindustri i Kina.”

Som en ledande filtreringsexpert täcker MANN+HUMMELs verksamhet filtreringslösningar till transportbranschen, tillämpningar inom biovetenskap och miljö och andra områden. OurAir blir, i kombination med MANN+HUMMELs världsledande expertis inom luftfiltrering och avancerad digital teknologi, en effektiv lösning för att förbättra och hantera inomhusluftkvalitet.

OurAir-lösningar består huvudsakligen av smarta luftkvalitetssensorer, luftfilter som är inbyggda i innertak och högkvalitativa värme-, ventilations- och luftkonditioneringsenheter (VVS). De smarta sensorerna för luftkvalitet kan övervaka alla inomhusluftsindikatorer i realtid och registrera luftkvalitetsförändringar på olika platser i en byggnad och sedan ladda upp dessa uppgifter till OurAir-molnplattformen och skapa en heltäckande luftkvalitetsrapport baserad på stordatabehandling; det inbyggda luftfiltret är lämpligt för byggnader utan omfattande luftkonditioneringssystem. Systemet kan tillhandahålla en enkel men ändå skalbar luftfiltreringslösning och både dimensionerna och filtreringsnivåerna för högkvalitativa VVS-filtreringsenheter kan anpassas efter kundens faktiska behov, vilket möjliggör flera olika tillämpningsområden.

I slutet av 2017 öppnade MANN+HUMMEL sitt huvudkontor i Asien-Stillahavsområdet för Intelligent Air Solutions i Singapore och etablerade ett strategiskt samarbete med World Green Building Council (WorldGBC) för att driva OurAir-verksamhetens tillväxt. Tillsammans med sitt globala IoT-labb (Internet-of-Things) som också är beläget i Singapore är MANN+HUMMEL väl rustat för att betjäna en marknad för rena luftlösningar i Asien-Stillahavsområdet, vars tillväxtpotential och efterfrågan ökar.

Annie Chen
Marketing Supervisor