Purar Luchtmasker wint Design Award

maandag - 12 april 2021

Purar Luchtmasker wint Design Award

Uitmuntende designprestaties: Het klassieke Purar luchtmasker heeft de eer dit jaar de Red Dot Award in de categorie "Product Design" te ontvangen.

Singapore/Ludwigsburg 12 april 2021 - Uitmuntende designprestaties: Het klassieke Purar Air Mask heeft de eer om dit jaar de Red Dot Award te ontvangen in de categorie "Product Design". Het beschermende gelaatsmasker is ontworpen in Duitsland en geëngineerd door MANN+HUMMEL, een wereldwijd toonaangevende expert op het gebied van filtratie. "Het hele team voelt zich zeer vereerd en trots om de beroemde Red Dot Award in de categorie Product Design in ontvangst te mogen nemen. We hebben bewezen dat functionaliteit en uiterlijk elkaar niet uitsluiten. Onze maskers filteren meer dan 95 procent van de deeltjes van 0,3 micron en zien er tegelijkertijd heel trendy uit", aldus Jasmine Meng, oprichter en CEO van Purar.

Inhaleer gezonde en schone lucht

Ademen houdt mensen in leven, dus de lucht die wordt ingeademd moet zo schoon mogelijk zijn. Daarom heeft Purar het tot haar missie gemaakt om mensen te helpen schonere lucht in te ademen door comfortabele en zeer functionele maskers aan te bieden die deeltjes in de lucht, pollen en ziektekiemen filteren, en toch modieus zijn.

Purar herbruikbare maskers zijn zodanig ontworpen dat een filter via  de herbruikbare, milieuvriendelijke buitenmantel gewisselld kan worden Wanneer de buitenmantel samen met het comfortabele binnenfilter wordt gebruikt, wordt een goed evenwicht bereikt tussen luchtdoorlaatbaarheid en filtratie-efficiëntie. Van de vervangbare binnenfilters is PROTECT PLUS getest volgens GB2626-2019 en gecertificeerd als KN95-niveau, vergelijkbaar met het N95- of FFP2-masker, dat meer dan 95% van de deeltjes van 0,3 micron, zoals PM2,5, smog, pollen, allergenen en bacteriën effectief kan filteren.

De afwasbare schaal heeft een ergonomisch ontwerp, gemaakt om comfortabel en nauwsluitend te passen zonder te beslaan.

Red Dot-prijs: Product Ontwerp

De Red Dot Award voor productontwerp bestaat sinds 1955. Fabrikanten en ontwerpers uit de hele wereld kunnen hun ontwerpen in zo'n 50 categorieën aanmelden voor de wedstrijd. Ongeacht of de producten nu visueel aantrekkelijk, functioneel, slim of innovatief zijn worden de bekroonde producten allemaal gekenmerkt door hun uitmuntende ontwerpkwaliteit. De beoordelingscriteria omvatten de mate van innovatie, functionaliteit, ergonomie, duurzaamheid en formele kwaliteit. De Red Dot-jury bestaat uit ongeveer 50 internationale deskundigen. Elk jaar testen, bespreken en evalueren zij elke inzending afzonderlijk en beslissen zij welke producten in aanmerking komen voor de prijs.

De jaarlijks bekroonde ontwerpen worden tentoongesteld in tentoonstellingen over de hele wereld en in de Red Dot Design Museums, maar ook in jaarboeken en online.

Professor Dr. Peter Zec, oprichter en CEO van Red Dot, heeft over de winnaars het volgende verklaard: "Nooit eerder in de meer dan 60-jarige geschiedenis van onze ontwerpwedstrijd hebben zoveel bedrijven en ontwerpstudio's het professionele oordeel van onze internationale jury moeten ondergaan als dit jaar. Producten uit zo'n 60 landen bereikten ons, en hun ontwerpkwaliteit en mate van innovatie werden beoordeeld in een proces van meerdere dagen. Het feit dat u uw plaats heeft opgeëist in een sterk deelnemersveld, spreekt voor de uitstekende kwaliteit van uw product."

Purar sluit zich aan bij alle winnaars van de Red Dot Design Award gehouden van 21 tot 25 juni 2021 om deze uitzonderlijke designprestatie te vieren. Als onderdeel van de winnaarstentoonstelling zal Purar Air Mask ook te zien zijn in het Red Dot Design Museum op het terrein van het indrukwekkende UNESCO-werelderfgoed Zollverein Essen onder de winnaarstentoonstelling "Design on Stage" en "Milestones in Contemporary Design" van 21 juni 2021 tot 31 mei 2022.

Jasmine Meng
Founder and CEO of Purar