MANN+HUMMEL breidt expertise luchtfiltratie uit

woensdag - 03 maart 2021

MANN+HUMMEL breidt expertise luchtfiltratie uit

Pamlico Air treedt toe tot de technologieleider in filtratie en versterkt de bestaande portfolio van MANN+HUMMEL dochteronderneming Tri-Dim. Door deze investering breidt MANN+HUMMEL zijn positionering op het gebied van luchtfiltratie in Noord-Amerika verder uit.

Raleigh, North Carolina. 3 maart 2021 - Weer een belangrijke mijlpaal op weg naar leiderschap in filtratie: De MANN+HUMMEL Group kondigt vandaag haar strategische investering aan in Pamlico Air, een Amerikaanse fabrikant en leverancier van hoogwaardige luchtfilterproducten, voornamelijk voor retail- en groothandelstoepassingen. Pamlico Air zal deel uitmaken van de MANN+HUMMEL-groep en een aanvulling vormen op de bestaande luchtfiltratieportfolio van dochteronderneming Tri-Dim, die zich voornamelijk richt op de commerciële en industriële luchtfiltratie aftermarket.

Kurk Wilks, President & CEO van de MANN+HUMMEL Group, is van mening dat Pamlico Air een ideale partner zal zijn om de Noord-Amerikaanse luchtfiltratie-activiteiten voort te stuwen. "Door te investeren in Pamlico Air zien wij een geweldige kans om de groei van onze business unit Life Sciences & Environment te versnellen." Hij vervolgt: "We hechten veel waarde aan de expertise en het leiderschap van Pamlico Air op het gebied van luchtfiltratie in de detail- en groothandel. Als onderdeel van de MANN+HUMMEL-groep zal Pamlico Air ons filtratie-aanbod in de aftermarket versterken en kansen bieden in de plannings- en specificatiefase van nieuwe installaties."

"Dit strategische partnerschap met MANN+HUMMEL versterkt de operationele capaciteiten van Pamlico Air en geeft ons een aanzienlijk aandeel in een van de meest opwindende segmenten van filtratie," zei Harry Smith, CEO van Pamlico Air. "We zien aanzienlijke mogelijkheden om waarde te creëren voor MANN+HUMMEL's luchtfiltratie-activiteiten in de regio."

"We kijken ernaar uit om onze krachten te bundelen met het Pamlico Air team om onze bestaande productportfolio in Noord-Amerika uit te breiden en de inspanningen op strategische bedrijfsgebieden te versnellen," aldus Mark King, President bij Tri-Dim Filter Corporation. "Beide bedrijven hebben hetzelfde inzicht in de markt en dezelfde waarde voor onze klanten, en daarom zien we grote groeimogelijkheden in het verschiet." De Noord-Amerikaanse retail- en wholesale-markt voor luchtfiltratie is een van de grootste en snelst groeiende filtratiesegmenten. Pamlico Air, met zijn superieure producten en uitstekende distributie, zal een sterke aanvulling zijn op MANN+HUMMEL's portfolio op het gebied van luchtfiltratie.

Pamlico Air zal verder geleid worden door Harry Smith en zijn managementteam. Mark King blijft President van de MANN+HUMMEL dochteronderneming Tri-Dim Filter Corporation en zal nauw samenwerken met het Pamlico Air leiderschapsteam als één organisatie.

Sara Longardner