Nyt

Purar luftmaske vinder designpris

mandag - 12 april 2021

Purar luftmaske vinder designpris

Singapore/Ludwigsburg April 12, 2021 – Fremragende designpræstationer: Den klassiske Purar Air Mask har fået æren af at modtage dette års Red Dot Award i kategorien "Product Design". Den beskyttende ansigtsmaske er designet i Tyskland og konstrueret af MANN+HUMMEL, en førende global ekspert inden for filtrering. "Hele holdet føler sig meget beæret og stolt over at modtage den berømte Red Dot Award i kategorien Produktdesign. Vi har bevist, at funktionalitet og udseende ikke udelukker hinanden. Vores masker filtrerer mere end 95 % af 0,3 mikronpartiklerne, samtidig med at de ser meget trendy ud", siger Jasmine Meng, grundlægger og administrerende direktør for Purar.

Indånde sund og ren luft

Indånding holder mennesker i live, så luften, der indåndes, skal være så ren som muligt. Purar har derfor gjort det til sin mission at hjælpe folk med at indånde renere luft ved at tilbyde komfortable og yderst funktionelle ansigtsmasker, der filtrerer luftbårne partikler, pollen og bakterier, samtidig med at de stadig er moderigtige.

Purar genanvendelige masker har et udskifteligt design med et filter, der kan udskiftes fra den genanvendelige, miljøvenlige ydre skal. Når den ydre skal bruges sammen med det komfortable indre filter, opnås en god balance mellem luftgennemtrængelighed og filtreringseffektivitet. Blandt de udskiftelige indvendige filtre er PROTECT PLUS blevet testet i henhold til GB2626-2019 og certificeret som KN95-niveau, svarende til N95- eller FFP2-maske, som effektivt kan filtrere mere end 95 % af 0,3-mikronpartikler, såsom PM2,5, smog, pollen, allergener og bakterier.

Den vaskbare skal har et ergonomisk design, der er lavet til at sidde behageligt og behageligt uden at dugge.

Red Dot-pris: Produktdesign

Red Dot-prisen for produktdesign har eksisteret siden 1955. Producenter og designere fra hele verden kan indstille deres design til konkurrencen i ca. 50 kategorier. Uanset om produkterne er visuelt attraktive, funktionelle, smarte eller innovative: de prisbelønnede produkter er alle kendetegnet ved deres fremragende designkvalitet. Evalueringskriterierne omfatter graden af innovation, funktionalitet, ergonomi, holdbarhed og formel kvalitet. Red Dot-juryen består af ca. 50 internationale eksperter. Hvert år tester, diskuterer og vurderer de hver enkelt indsendelse individuelt og beslutter, hvilke produkter der fortjener at komme i betragtning til prisen.

De årligt prisbelønnede designs præsenteres på udstillinger rundt om i verden og på Red Dot Design Museums samt i årbøger og online.

Professor Dr. Peter Zec, grundlægger og administrerende direktør for Red Dot, udtalte følgende om vinderne: "Aldrig før i vores mere end 60-årige historie har så mange virksomheder og designstudier været udsat for den professionelle bedømmelse fra vores internationale jury som i år. Produkter fra omkring 60 lande nåede os, og deres designkvalitet og innovationsgrad blev vurderet i en proces, der varede flere dage. Det faktum, at du har gjort krav på din plads i et stærkt deltagerfelt, taler for dit produkts fremragende kvalitet."

Purar deltager sammen med alle vinderne af konkurrencen i Red Dot Design Award fra 21. til 25. juni 2021 for at fejre denne enestående designpræstation. Som en del af vinderudstillingen vil Purar Air Mask også blive udstillet på Red Dot Design Museum i lokalerne på det imponerende UNESCO-verdensarvsområde Zollverein Essen under vinderudstillingen "Design on Stage" og "Milestones in Contemporary Design" fra den 21. juni 2021 til den 31. maj 2022.

Jasmine Meng
Founder and CEO of Purar