Nyt

MANN+HUMMEL udvider ekspertisen inden for luftfiltrering

onsdag - 03 marts 2021

Raleigh, North Carolina. March 3, 2021 – Endnu en vigtig milepæl på vejen mod lederskab inden for
filtrering: MANN+HUMMEL Group annoncerede i dag sin strategiske investering i Pamlico Air, en amerikansk producent og leverandør af luftfilterprodukter af høj kvalitet, primært til detailhandel og engroshandel. Pamlico Air bliver en del af MANN+HUMMEL Group og supplerer den eksisterende luftfiltreringsportefølje hos datterselskabet Tri-Dim, som primært fokuserer på det kommercielle og industrielle luftfiltreringsmarked.

Kurk Wilks, President & CEO of the MANN+HUMMEL Group, believes Pamlico Air will be an ideal
 partner to propel the North American air filtration business. “By investing in Pamlico Air, we see a tremendous opportunity to accelerate the growth of our Life Sciences & Environment business unit.” He continues: “We highly value Pamlico Air’s expertise and leadership in the area of retail and wholesale air filtration. As part of the MANN+HUMMEL Group, Pamlico Air will strengthen our filtration offering in the Aftermarket business as well as open up opportunities in the planning and specification phase of new installments.”

"Dette strategiske partnerskab med MANN+HUMMEL forbedrer Pamlico Airs operationelle kapacitet og giver os en betydelig andel i et af de mest spændende segmenter inden for filtrering," siger Harry Smith, administrerende direktør for Pamlico Air. "Vi ser betydelige muligheder for at skabe værdi for MANN+HUMMEL's luftfiltreringsvirksomhed i regionen."

"Vi ser frem til at slå os sammen med Pamlico Air-teamet for at udvide vores eksisterende produktportefølje i Nordamerika og fremskynde indsatsen inden for strategiske forretningsområder", siger Mark King, præsident i Tri-Dim Filter Corporation. "Begge virksomheder deler den samme markedsforståelse og værdi for vores kunder, og derfor ser vi store vækstmuligheder forude." Det nordamerikanske detail og engrosmarked for luftfiltrering er et af de største og hurtigst voksende segmenter inden for filtrering. Pamlico Air vil med sin produktoverlegenhed og distributionsekspertise være en stærk tilføjelse til MANN+HUMMEL's portefølje inden for luftfiltrering.

Pamlico Air vil fortsat blive ledet af Harry Smith og hans ledelsesteam. Mark King forbliver formand for MANN+HUMMEL-datterselskabet Tri-Dim Filter Corporation og vil arbejde tæt sammen med Pamlico Airs ledelsesteam som én organisation.

Sara Longardner